dinsdag 12 november 2013

De indeling


Voor de indeling heb ik een soort standaard oplossing gebruikt, achter de slaapkamer, in het midden de keuken en de badkamer en voor de woon/eetkamer.

De badkamer

Wat ik wel anders ontworpen heb is de keuken/badkamer indeling. Ze komen in de lengte naast elkaar met een keuken-kastenwand als afscheiding.
Het belangrijkste criterium is de doucheruimte geweest. Ik wil gewoon wat ruimte om me heen hebben, dus niet van dat benauwde. Want in tegenstelling tot thuis ga ik een losse douchekop met afsluiter gebruiken.
Dit om twee redenen, het verbruik van water (5l per douche) en met een stahoogte van 1m90 is er geen ruimte voor mij en een vaste douchekop. Nu we noodgedwongen gebruik zullen gaan maken van een losse douchekop moet er ook genoeg ruimte zijn om alles nat te krijgen. Dus geen 60 x 50 zoals gebruikelijk in een camper maar 75 x 90. Geen ellebogen meer die constant tegen gammele douchewanden stoten.
Misschien wordt het wel 75 x 85 zodat ik in het toilet nog een wasbakje kan plaatsen. Iets luxer en hygiƫnischer dan je handjes wassen en tandenpoetsen in de gootsteen.
Er komt dan wel een kraan met een IR detector zodat je niet met je poephandjes aan de kraan komt.

De goot van de nieuwe douchevloer

Als douchevloer ga ik een verzonken (anders red ik die 1m90 niet) schuimvloer gebruiken met een moderne (dure) goot. Gewoon omdat het kan.

De indeling met latjes
Dit is een proefopstelling met wat latjes. Links de WC (wit karton) met er boven de doucheruimte (met de witte afvourslang), naast de WC (links) is de toegang tot de douche, afgesloten met een douchegordijn.
In het midden het looppad van de keuken. Links de kastruimte met schuifdeuren en rechts het aanrecht.
De glazen douche/WC deur komt uiterst links in de slaapkamer. Het gangpad wordt afgesloten met een houten schuifdeur.
Helemaal boven komt een (lig/eet)bank, het grote vel karton, een grote tafel en twee confortabele stoelen met armleuning.
Mar zit/ligt graag op een bank, ik wil gewoon in een stoel zitten.

De keuken

Het aanrecht wordt 55cm breed omdat hier nog van alles onder gebouwd wordt, zoals de vaatwasser en de wasmachine.
Om niet te benauwd achter het aanrecht te staan is minimaal 50cm loopruimte nodig, Van de 2m30 breedte van de bus blijft er nog maar 50 voor de kast over. Hier moeten nog wat wandjes en deuren af dus ~40cm moet haalbaar zijn.

De opstelling van de keuken
Onder het aanrecht zitten nog een vaatwasser en een wasmachine (achter deurtjes) verstopt.
De enige plek voor een besteklade was boven de wasmachine, dus het aanrecht wordt ~1m hoog. Voor mij geen probleem, voor Mar net iets te hoog (ergonomisch gezien). Maar beter te hoog dan te laag, ze gaat nu met naaldhakken koken, geen bezwaar.

De zithoek


Zo komt ie dus


Hij komt dus andersom

Voorin komt een chaise longue, wit leer gecapitonneerd. Mar ligt het liefst op een bank, ik vind dat niks.
Voor mij komen er gewone stoelen (en wel Philipe Starck, de Louis Ghost) die aangeschoven worden aan een marmeren tafel evenwijdig aan de bank. Mar eet dan vanaf de bank, ik vanaf een stoel.
De bank komt op een kist, weer extra opbergruimte.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten