maandag 11 november 2013

De sloop




Zo 'n bus is natuurlijk wel leuk maar als basis, voor een Camper moet er natuurlijk wel wat uit.
In mijn geval alle stoelen, het te lage plafond, de wandbekleding en de kleine dakluiken.

.
Zoals ik hem kocht

Aan de slag
Zonder stoelen
De puisten die nu nog uitsteken zijn van de verwarmingsradiatoren. Ik ben van plan ze te verplaatsen en om te bouwen met stillere ventilatoren en draadloze thermostaten. Met voorkeur voor afstandbediening zodat ik de huidige bedrading kan laten zitten. De voeding van die ventilatoren ga ik wel omzetten naar de huishoudaccu's.

Het beginnetje, eerst die TL balken eruit

Schiet al lekker op

Plafond is eruit
De kaders van de oude luiken

De kaders van de oude luiken eruit gezaagd, die stalen luiken worden vervangen door grote doorzichtige luiken met rollo's, de "Dometic Seitz Heki-2".  Mooie grote volledig doorzichtige dak-luiken, gekocht bij Obelink en hier bezorgd.Dit bleek uiteindelijk veel goedkoper dan hier in Frankrijk kopen. Het nieuwe kader rond de luiken maak ik van betonplex.
Het zal onze enige daglichtbron worden in de slaapkamer. Het andere luik komt in de woonkamer.


Het grote tochtgat voor de Heki-2

Zonder dubbel plafond (ook polyester), heb ik toch weer een paar cm gewonnen. De stahoogte onder het nieuwe triplex plafond wordt nu 1m90, net genoeg.

Alle wanden zijn er nu ook uit, tot mijn opluchting vrijwel nergens roest.

De volgende fase is de indeling, alles is nu mooi leeg.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten